• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 5 شهریور 1398
کد مطلب : 74843
+
-

هلدینگ صنایع دستی  در استان راه‌اندازی می‌شود

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی: این هلدینگ با کمک بخش خصوصی و دولتی برای حمایت از تولیدکنندگان تشکیل می شود

صنایع دستی
هلدینگ صنایع دستی  در استان راه‌اندازی می‌شود

به گفته سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، هلدینگ صنایع دستی در این استان تشکیل می‌شود. 

به گزارش ایرنا «فریدون فعالی» به مأموریت سه‌گانه این اداره کل در حوزه‌های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و گفت: این هلدینگ صنایع دستی با حضور فعالان این حوزه شامل بخش خصوصی و دولتی در استان کرمان تشکیل و برای حمایت از تولیدکنندگان و حل بسیاری از مشکلات صنایع دستی راه‌اندازی خواهد شد. 

وی با بیان این‌که تشکیل هلدینگ صنایع دستی در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است، بیان کرد: شناسایی نیازهای حوزه صنایع دستی و ارائه راه‌حل برای تولید کالاهای مرغوب و باکیفیت صنایع دستی از جمله موارد مهمی است که باید در این هلدینگ در نظر گرفته شود. 

او به راه‌اندازی مراکزی برای فروش و عرضه محصولات صنایع دستی هنرمندان سراسر استان کرمان اشاره کرد و گفت: برپایی این مراکز که به بهبود وضعیت اقتصادی هنرمندان صنایع دستی کمک شایانی خواهد کرد که این مهم در حال پیگیری است. 

وی در خصوص بازاریابی و فروش محصولات صنایع دستی استان کرمان نیز افزود: فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی بازارهای فروش و حضور هنرمندان صنایع دستی در این بازارها از اولویت‌های اصلی این اداره کل است. 

فعالی با اشاره به این‌که صنایع دستی استان کرمان به دلیل تنوع، اصالت و کارکردهای آن، ظرفیت لازم برای حضور در بازارهای داخلی و خارجی دارد، گفت: امروزه صنایع دستی به یکی از منابع ارزشمند تولید داخلی و ملی تبدیل شده و باید زمینه‌های لازم برای افزایش تولید، فروش و تبلیغات این محصولات مهیا شود. 

وی بیان کرد: نوآوری در تولیدات صنایع دستی، بسته‌بندی مناسب و جذاب و کاربردی کردن آن متناسب با نیاز جامعه از راهکارهای جلب توجه مردم به این صنعت است. 

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان این‌که منتفع ساختن هنرمندانی که در دورترین نقطه این استان به تولید صنایع دستی می‌پردازند از دغدغه‌های این اداره کل است، افزود: در فروش و عرضه آثار باید به گونه‌ای برنامه‌‌ریزی شود که تولیدات همه هنرمندان دیده شود و بازاریابی مختص به برند یا فرد خاصی نباشد. 

فعالی با بیان این‌که استان کرمان در زمینه نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی دارای ۳۵ سهمیه است، افزود: با توجه به توانایی که در هنرمندان صنایع دستی این استان وجود دارد، امیدواریم در این دوره بتوانیم آثار خوبی را برای کسب این نشان ملی معرفی کنیم. 

وی ادامه داد: ثبت‌نام اولیه این دوره از هفتم مردادماه به مدت یک ماه در اداره‌ها و نمایندگی شهرستان‌ها و یا دفتر توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی استان کرمان انجام می‌شود و متقاضیان باید با تکمیل فرم مربوطه اقدام به نام‌نویسی کنند. 

فعالی با بیان این‌که جلسه اولیه داوری نشان ملی مرغوبیت و انتخاب آثار برتر صنایع دستی استان در شهریور سال جاری برگزار می‌شود، گفت: این نشست با حضور کمیته داوری در محل معاونت صنایع دستی استان کرمان برگزار خواهد شد. 

فعالی با بیان این‌که آموزش صنایع دستی به بخش خصوصی واگذار می‌شود، گفت: اداره کل میراث فرهنگی به عنوان بخش دولتی وظیفه سیاست‌گذاری و فراهم کردن زمینه‌های مساعد برای ورود بخش خصوصی را دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید